El projecte guardonat porta per títol "Lleida Contacta" i presenta les iniciatives i els projectes realitzats per diferents departaments de la Paeria, com són la secció d’Organització i Control de Gestió, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i altres, en col·laboració amb Accés-Institut Municipal d’Informàtica. L’objectiu d’aquestes iniciatives i projectes és apropar l’administració al ciutadà. El projecte està integrat als portals
http://www.paeria.es i
http://www.lleida.org.
El projecte promou, per tant, una millora en els aspectes organitzatius i de serveis, mitjançant la realització de la Guia Municipal de Procediments que permet conèixer amb detall totes les activitats administratives municipals, i posar-les a l’abast del ciutadà, a través d’Internet, a l’adreça.
El projecte es complementa amb les cartes de serveis, en les quals l’administració assumeix compromisos de qualitat en el servei al ciutadà i la millora en l’atenció personalitzada mitjançant l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana.
Aquest esforç per estructurar i definir els processos administratius –integrats en el projecte global del cablejat integral de la ciutat, que permetrà posar-los a l’abast de tota la ciutadania–, és l’aspecte que des de la Generalitat de Catalunya s’ha valorat per a la concessió del guardó.
Els premis en aquesta edició de l’any 2000 han estat:
1r premi: municipis de més de 5.000 habitants: Ajuntament de Terrassa.
1r premi : municipis de menys de 5.000 habitants (desert)
Accèssits:
Ajuntament de Vilaplana
Ajuntament de Barcelona
Ajuntament de Lleida
Ajuntament de Sant Just d’Esvern
L’accèssit està dotat amb 500.000 pta.
Cal destacar que l’ajuntament de Lleida és l’únic ajuntament de Catalunya que rep aquest guardó per segon any consecutiu.