La Paeria - Ajuntament de Lleida La Paeria - Ajuntament de Lleida
Inici Notícies

La Bústia Ètica i de Bon Govern de Lleida rep 41 queixes de la ciutadania en els seus tres primers mesos de funcionament

Data de publicació: 8/9/2020

La Sindicatura Municipal de Greuges, que en gestiona el funcionament, constata la bona resposta dels serveis municipals a les observacions plantejades, que ha fet que es puguin resoldre sense emetre cap recomanació

COMISSIÓ ESPECIAL DE TRANSPARÈNCIA


Versió de la notícia per imprimir

Compartir:






La Comissió de Transparència de l’Ajuntament de Lleida ha passat avui balanç dels primers tres mesos de funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern, un canal segur de participació electrònica que la Paeria ha posat a disposició de la ciutadania i dels servidors i servidores públics perquè puguin informar o denunciar qualsevol acció o omissió contrària als principis de bon govern o a l’ordenament jurídic.

La Bústia, que és gestionada per la Sindicatura Municipal de Greuges, ha rebut un total de 41 comunicacions de la ciutadania, en el període comprès entre el 26 de maig i el 4 de setembre, de les quals 35 ja han estat contestades i les altres 6 es troben en tràmit.

La Síndica, Dora Padial, ha valorat com a “molt satisfactori” aquest primer balanç de l’activitat de la bústia, “gràcies a la col·laboració del personal, dels regidors i regidores de la Paeria i a la responsabilitat de la ciutadania lleidatana”. Tots els assumptes plantejats reflecteixen qüestions del dia a dia de la ciutat i són assumptes propis de la Sindicatura i fins ara no ha calgut fer cap recomanació ni actuació d’ofici, gràcies a la col·laboració i implicació dels serveis i persones afectades, ha explicat la Síndica. Així, arran de la queixa o fins i tot abans s’han posat en marxa les mesures per resoldre els problemes que havien generat el malestar dels ciutadans.

La Sindicatura també ha constatat que la Bústia compleix el seu propòsit de funcionament amb la reserva i confidencialitat requerides, respectant l’honor i intimitat de les persones afectades. Divuit de les 41 queixes presentades han estat anònimes.

Els àmbits als quals fan referència les qüestions plantejades són: Urbanisme (12), Medi Ambient (7), Guàrdia Urbana (6), Disciplina d’Activitats (5), Alcaldia (3), Oficina de Drets Humans, Serveis Socials, Contractació, Recursos Humans, Educació, Ogat, Mobilitat i Esports (1).


<< Tornar

© Ajuntament de Lleida | Centre de Privacitat
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empresa i ConeixementUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de suport a les persones emprenedores emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el cofinançament del Fons Social Europeu.