Lleida Marxa
Inici Notícies

La Paeria acreditarà els ciutadans que sol·licitin la certificació digital de signatura electrònica

Data de publicació: 27/6/2005

Fruit del conveni de col·laboració amb l’Agència Catalana de Certificació

ACCÉS - Informàtica

Agència Catalana de Certificació

Versió de la notícia per imprimir

Compartir:





Què és això?

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el conseller de Governació, Joan Carretero, en representació del Consorci Administració Oberta de Catalunya i l’Agència Catalana de Certificació, han signat un conveni de col·laboració pel qual la Paeria serà un punt d'acreditació dels ciutadans per obtenir certificats digitals de signatura electrònica (IdCAT).
El conseller Joan Carretero ha explicat que fruit d'aquest acord "l'Ajuntament podrà ser una oficina d'acreditació dels ciutadans, que podran acreditar la seva personalitat i a partir d'aquest moment tindran un certificat digital que els permetrà relacionar-se amb qualsevol administració sigui estatal, autonòmica o local".

El paer en cap ha destacat per la seva banda que la implantació de la signatura digital permetrà als ciutadans adreçar-se a l'administració de forma electrònica i d'una manera fefaent: "L'Agència Catalana de Certificació és qui atorga el concepte de validesa jurídica a la signatura digital però abans cal que el ciutadà s'acrediti presencialment i aquest pas es podrà fer des de l'Ajuntament de Lleida". La Paeria és el primer ajuntament de la província Lleida i el cinquè de Catalunya que oferirà aquest servei als ciutadans per a que puguin sol·licitar el certificat que expedeix l'Agència Catalana de Certificació.

L'implementació d'aquest servei permetrà realitzar tràmits com presentar una instància, domiciliar tributs, demanar cita prèvia o fer consultes i gestions sobre el padró d’habitants en el cas de l'administració local o consultes i gestions amb altres administracions, com és el cas de l'Agència Estatal d'Administració Tributària. En aquest sentit, l'alcalde de Lleida ha explicat que hi ha col·lectius professionals que ja han sol·licitat a l'Ajuntament de Lleida que tota la seva relació amb l'administració local es faci per mitjà de la signatura digital.

L'Agència Catalana de Certificació (CATCert) promou la signatura electrònica i és l'entitat prestadora de serveis de certificació digital. Entre els objectius de l’Agència Catalana de Certificació hi ha proporcionar a les administracions catalanes els instruments necessaris per garantir la seguretat dels tràmits realitzats mitjançant internet. En el cas de la Paeria, els ciutadans i ciutadanes poden realitzar actualment 200 tràmits per mitjà de la web municipal. Anualment se'n realitzen uns 15.000.

<< Tornar

Pl. Paeria, 1 | 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
paeria@paeria.cat

Veure aquesta web en:
versió mòbil | versió clàssica

© Ajuntament de Lleida | Avís legal
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empreses i OcupacióUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, subvencionada pel Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de foment de l’emprenedoria emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el finançament del Fons Social Europeu.