Lleida Marxa
Inici Notícies

La Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya presenta la secció oficial de llargmetratges i el seu jurat

Data de publicació: 20/3/2017

Nou llargmetratges representant onze nacionalitats diferents competiran a la Secció Oficial de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, organitzada per la Paeria i el Centre Llatinoamericà de Lleida, que se celebrarà a Lleida del 27 de març al 2 d'abril.

La Secció Oficial de Llargmetratges està patrocinada, un any més, per Movistar+, que a més a més lliurarà el Premi al Millor Llargmetratge

Estrena catalana de la coproducció argentí-espanyola “Nieve negra”, protagonitzada per Ricardo Darín, Leonardo Sbaraglia, l’actriu catalana Laia Costa i Federico Luppi, que es projectarà el dijous 30 de març a la Llotja durant la inauguració

REGIDORIA DE LES POLÍTIQUES A FAVOR DE LA CREATIVITAT, LA CULTURA, L'EDUCACIÓ I ELS ESPORTS

Nou llargmetratges representant onze nacionalitats diferents competiran a la Secció Oficial de la 23a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, organitzada per la Paeria i el Centre Llatinoamericà de Lleida, que se celebrarà a Lleida del 27 de març al 2 d'abril. La Secció Oficial de Llargmetratges està patrocinada, un any més, per Movistar+, que a més a més lliurarà el Premi al Millor Llargmetratge

En el marc de la Mostra hi haurà l'estrena catalana de la coproducció argentí-espanyola “Nieve negra”, protagonitzada per Ricardo Darín, Leonardo Sbaraglia, l’actriu catalana Laia Costa i Federico Luppi, que es projectarà el dijous 30 de març a la Llotja durant la inauguració

LES OBRES QUE COMPETIRAN A LA SECCIÓ OFICIAL DE LLARGMETRATGES, patrocinada per Movistar+SÓN:

NIEVE NEGRA(Argentina-Espanya) deMartín Hodara (90’) – 2017

El seu director Martín Hodara és director de publicitat des del 2002, ha guanyat nombrosos premis internacionals. L’any 2007 va dirigir el llargmetratge La señal, juntament amb Ricardo Darín, amb el qual va aconseguir 4 premis Cóndor de plata, que seria l’equivalent als Premis Goya espanyols, i 10 nominacions per part de l’Acadèmia de Crítics de Cine de l’Argentina. A més, ha participat com a assistent de direcció a Siete años en el Tibet i a Nueve Reinas (2000).

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Secció Oficial del Festival de Màlaga 2017

SINOPSI: Salvadorviu aïllat dins la seva cabana a la Patagònia. Està acusat d’haver matat el seu germà durant l’adolescència. Després de dècades sense veure’s, el seu germà Marcos i la seva dona Laura, que està embarassada, tornen d’Espanya per tal de convèncer-lo que vengui les terres que comparteixen en herència del seu pare. Enmig d’un paratge solitari i inaccessible, ben aviat es produeix l’enfrontament dels dos germans i reapareixen foscos secrets del passat, davant de l’espantada mirada de la indefensa Laura.

VIEJO CALAVERA(Bolívia – Qatar)de Kiro Russo (77’) – 2016

Director, productor i guionista nascut a Bolívia, Kiro Russo va realitzar els curtmetratges Enterprisse (2010), Juku (2012) i Nueva Vida (2015), i va guanyar premis en importants festivals com ara el Festival de Locarno, Sant Sebastià, IndieLisboa, Ficunam,  Jihlava i el festival internacional de Kaohsiung, entre molts altres. Aquests treballs tenen una relació molt propera amb Viejo Calavera, el seu primer llargmetratge, estrenat en el Festival de Locarno 2016.

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Menció Especial del Jurat 69è Festival Internacional de Cine de Locarno, 2016.

Menció Especial del Jurado, premi Cooperación Española en la secció Horizontes Latinos del Festival de San Sebastián, 2016.

Festival Internacional de Rio de Janeiro Brasil2016

SINOPSI: El pare d’Elder Mamani ha mort i sembla com si això no li importés. Segueix Xupant als Karaokes, als carrers i posant-se en problemes. Però ja no hi ha ningú que se’n vulgui fer càrrec. L’únic que li queda és la casa de la seva àvia als afores del poble miner.

El seu oncle Francisco, que és també el seu padrí, se n’ha d’ocupar. L’ajuda i li aconsegueix un treball a la mina. Però a Elder sembla que no li interessa res, sempre l’està cagant quan es baralla amb el seu padrí, es perd en l’obscuritat i tampoc no treballa. De totes maneres allí dins se n’ha assabentat d’històries fosques del seu oncle. No és tan innocent, sembla, com diuen. Cal saber arreglar-se-les enmig d’aquest laberint, enmig d’aquest lloc fosc i desconegut, on tothom és els altres. Mig tocats per la llum de la mort.

SANTA Y ANDRÉS(Cuba / França / Colòmbia) de Carlos Lechuga (105’) - 2016

El seu director Carlos Lechuga (Cuba, 1983), és un director i guionista format a l’Institut Superior d’Art cubà i l’Escola de Cine de San Antonio de los Baños. Ha dirigit diversos curtmetratges (Los Bañistas o Cuca y el Pollo) i dos llargmetratges. Melaza, la seva primera pel·lícula, estrenada internacionalment en el Festival de Málaga i “Newcomer of the Year” del Festival de  Mannheim-Heidelberg. Santa y Andrés és el seu segon film.

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

XI Premi Julio Alejandro de Guión. SGAE 2014

Premi Wouter Barendrecht, Cinemart Rotterdam

Premi de Guió Inèdit, Festival del Nuevo Cine Latinoamericano de La Habana 2015

Finalista Premi Sebastiane 2016

Première Mundial: Contemporary World Cinema, Toronto International FF 2016

Première Europea: Horizontes Latinos, San Sebastian 2016

SINOPSI: Ens trobem a l’orient de Cuba, l’any 1983. Santa és una camperola de trenta anys que treballa en una granja estatal. Andrés, un escriptor homosexual de cinquanta anys que, segons el govern, té “problemes ideològics”. Com és habitual amb els contraris a la revolució, quan hi ha un esdeveniment polític a la zona, algú és enviat per evitar que cometi algun acte d’oposició pública. Aquesta vegada li toca a Santa que, durant tres dies Santa s’asseu davant la cabana d’Andrés i supervisa els seus moviments. Santa i Andrés són completament oposats; no se suposa que simpatitzin, però moltes coses els uneixen.

MAÑANA A ESTA HORA(Colòmbia / Canadà) de Lina Rodriguez (85’) de 2016

La seva directora Lina Rodríguez és realitzadora colombiana-canadenca. Ha escrit, dirigit i produït diversos curtmetratges seleccionats en festivals com el Images Festival i el New York Film Festival. El seu primer llargmetratge, Señoritas, es va estrenar en el Festival Internacional de Cine Cartagena de Indias (FICCI) 2013 i va passar per la  Film Society of Lincoln Center a Nueva York. Mañana a esta hora, el seu segon llargmetratge, va tenir la seva première mundial en el Festival de Cine de Locarno.

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

World première: Festival del film Locarno 2016 (Concorso Cineasti del presente)

Bogotá International Film Festival 2016

São Paulo International Film Festival 2016

Mostra Cinebaix 2016

SouthWestern International Film Festival 2016

Festival Internacional de Cine de Mar del Plata 2016

Festival Internacional del Nuevo Cine Latinoamericano - La Habana 2016

Tabakalera (Centro Internacional de Cultura Contemporánea), San Sebastián 2017 Neighbouring Scenes 2017

Film Society of Lincoln Center, New York, 2017

Göteborg Film Festival 2017

SINOPSI: Adelaida, una intel·ligent i bella jove de 17 anys, viu amb els seus pares en un apartament de Bogotà. Els tres conviuen i gaudeixen d’una vida familiar còmoda i comparteixen els contratemps habituals de la vida quotidiana. Ben aviat comencen a aparèixer esquerdes dins la llustrosa superfície d’aquesta família aparentment perfecta. Justament en l’etapa més alta de la seva angoixa adolescent i en plena recerca de la seva identitat, Adelaida xoca constantment amb la seva mare.

Fins que passa una tragèdia… Pertorbada, la família enfronta el repte més gran fins al moment. Desesperats per aferrar-se als llaços que els uneixen, hauran d’encarar la incertesa del demà.

LA REGIÓN SALVAJE(Mèxic) de Amat Escalante (100’) – 2016

La seva directora Amat Escalante (1979) és un cineasta autodidacta de la ciutat de Guanajuato a Mèxic. Va començar el seu treball en el món del cinema als 15 anys. Després de dos curtmetratges va escriure i va dirigir el seu primer llargmetratge, Sangre, guanyador del Premi FIPRESCI en el Festival de Cannes 2005 (Un Certain Regard). El seu segon llargmetratge, Los Bastardos, també fou presentat a Cannes (Un Certain Regard).

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Festival de Venècia (premi al Millor Director), Festival Zinegoak, Festival de Sitges, Festival de San Sebastián, Festival de Nuevo Cine Latinoamericano de La Habana.

SINOPSI: Alejandraés una jove mare i mestressa de casa que cria els seus fills al costat del seu marit Ángel en una petita ciutat de Mèxic. El seu germà Fabián és infermer en un hospital local. Les seves vides provincianes són alterades amb l’arribada de la misteriosa Verònica. El sexe i l’amor són fràgils en certes regions on existeixen els valors familiars i la hipocresia, l’homofòbia i el masclisme són forts. Verònica els convenç que en un bosc proper, en una cabana aïllada, hi ha alguna cosa que no pertany a aquest món però que és la resposta a tots els seus problemes. És alguna cosa, a la força de la qual no s’hi poden resistir amb la qual cosa es pot obtenir la pau o patir la ira.

LA MUJER DEL ANIMAL(Colòmbia)de Victor Gaviria (120’) – 2015

El seu director, Victor Gaviria (Colòmbia, 1955) és escriptor i director de cine. Ha publicat libres de poemes, cròniques i assajos i ha col·laborat amb diverses publicacions. Com a cineasta, les seves pel·lícules de ficció i documentals han estat seleccionades en festivals internacionals com Cannes o San Sebastián (La vendedora de rosas). Va dirigir el Festival de Cine de Santa Fe de Antioquia i el Festival de Cine colombià de Medellín. Actualment es troba al front del Festival del Cine de Jardín.

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Festival Internacional de Nuevo Cine Latinoamericano de La Habana

Festival Internacional de Cali

Bogotá Internacional Film Festival

Festa del Cine di Roma

Toronto Internacional Film Festival: Mención Especial de Actuación Femenina i Premi Coral a la Millor Direcció.

SINOPSI: Després de ser descoberta disfressant-se de Verge, Amparo fuig per por del seu pare de l’internat de monges on era acollida. Arriba a un barri marginal de Medellín per viure amb la seva germana. Quan el seu cunyat la introdueix a la família, el cosí Libardo, que s’enamora d’ella, la rapta en un ritual matrimonial i després l’obliga a viure amb ell. La família de l’Animal serà testimoni del seu captiveri.

La comunitat, animada per Libardo, no intercedeix en favor d’Amparo, la qual és abandonada a la vigilància permanent. Forçada a convertir-se en la dona de l’Animal, Amparo té una filla. Podrà, per amor, detenir la repetició del cicle del qual també fou víctima la seva mare? Podrà sobreviure i salvar la filla?

EL REY DEL ONCE(Argentina)de Daniel Burman (80’) - 2015

El seu director,  Daniel Burman, director d’onze llargmetratges, productor i guionista cinematogràfic. Guanyador de l’Ós de Plata en el Festival de Berlín per la seva pel·lícula El Abrazo Partido. En reconeixement per la seva visió humanitària va rebre el premi Robert Bresson en el Festival de Venècia. Va obtenir el Achievement Award de la Cinemateca d’Israel (2008) i el Visionary Award del Washington Jewish Community Center.

PRINCIPALS FESTIVALS I  PREMIS:

Panorama Special, Berlin International Film Festival.

Premi Millor Actor, Alan Sabbagh; Tribeca Film Festival

Horizontes Latinos, Festival Internacional de San Sebastian

Jeonju International Film Festival

Festival Biarritz Amerique Latine

Haifa International Film Festival

SINOPSI: Ariel es pensa que ha deixat enrere el seu passat. Ha construït una nova vida com a economista a Nova York però ha de tornar a Buenos Aires convocat pel seu pare Usher. La missió de la vida d’Usher és el funcionament d’una fundació d’ajuda jueva a El Once. A Buenos Aires, Ariel coneix Eva, una dona muda i intrigant que treballa a la fundació. No és casual que la visita d’Ariel coincideixi amb Purim, una festivitat que commemora la salvació de la diàspora jueva de l’aniquilació. Un dia de joia davant el desastre que s’ha evitat, una ocasió per tal de celebrar que forma el subtext d’una comèdia d’errors, trobades, malentesos i reflexió sobre el fet que no sempre podem deixar enrere el nostre passat.

CLEVER (Uruguai) deFederico Borgia i Guillermo Madeiro (83’) - 2015

Els seus directors Federico Borgia iGuillermo Madeiro (Montevideo, 1982 / Montevideo, 1984) Llicenciats en Comunicació Social per la Universitat Catòlica de l’Uruguai, treballen junts des de l’any 2005. Han realitzat curtmetratges, videoclips, documentals experimentals, un migmetratge (Nunchaku) i un llargmetratge de ficció (Clever), tot forjant un estil propi com a parella. Alguns dels seus treballs han estat exhibits i premiats a nivell nacional i internacional.

 

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Prix des Jeunes. Black Movie FF (Suiza) 2016

Millor Opera Prima, Festival de Punta del Este (Uruguai) 2016

Millor Pel·lícula i Millor Música, Festival Cine Ceará (Brasil) 2016

Millor Guió, Festival de Santander (Colòmbia) 2016

Millor Pel·lícula uruguainana, Millor direcció, Millor direcció de so i Millor actuació masculina (Hugo Piccinini), entre altres, als Premis de l’Associació de Crítics de Cine de l’Urugai (ACCU) 2016

Representant d’Uruguay Premis Goya 2017

SINOPSI: Clever, instructor d’arts marcials i pare infeliçment divorciat, està obsessionat amb pintar uns focs especials al seu cotxe. Per tal de plasmar el seu desig haurà de viatjar a un poble remot on, aparentment, resideix l’artista capaç de fer-ho realitat. Personatges excèntrics i misteriosos el rebran per tal de conduir-lo a un destí inesperat. Una aventura solitària i absurda, un home abatut intentant omplir un buit a la seva vida.

AQUÍ NO HA PASADO NADA (Xile) de Alejandro Fernández Almendras (95’) - 2016

El seu director, Alejandro Fernández Almendras és guionistai cineasta. Va cursar estudis a l’Escola de Periodisme de la Universitat de Xile. Va obtenir una beca de sis mesos per estudiar a Nova York, cosa que li va permetre treballar a EFE i viure als Estats Units fins el 2007.

PRINCIPALS FESTIVALS I PREMIS:

Selecció World Cinema Competition de Sundance Film Festival 2016.

Selecció Panorama de la Berlinale 2016.

A més ha competit en festivals internacionals com Cartagena, Miami, Guadalajara, CinéLatino Toulouse, Frigourg, Beaune, Panamá, Santo Domingo, Jeonju, PKO Off Camera, Art Film Fest, Taipei, La Rochelle, New Zealand, Sao Paulo Latam, Lima, SANFIC, Vancouver, AFI Latam o San Sebastian.

SINOPSI: Vicente, un jove audaç i solitari, passa l’estiu a la platja, a casa del seus pares. Són uns dies de relax, mar i festes amb qui sigui. Però una nit d’alcohol i de perseguir noies canviarà la seva vida per sempre: és acusat d’atropellar un pescador, matar-lo i escapolir-se.

“Yo no iba manejando”, diu Vicente (Agustín Silva, La Nana) mentre intenta recordar què és el que va passar la nit anterior. L’únic que recorda és la nena amb qui s’estava petonejant al seient del darrere d’un cotxe en moviment. Afirma que el fill d’un poderós polític és qui conduïda. El poder, la manipulació i la culpa faran que  les seves dolces vacances d’estiu s’acabin amargament.

EL JURAT DE LA SELECCIÓ OFICIAL DE LLARGMETRATGES SERÀ:

JORGE MEYER

És diplomat en Direcció de Documental y Cine Científic en el Centro Sperimentale di Cinematografia di Roma. Després de més de vint anys dedicat a la publicitat per a cine i televisió realitza Lágrimas de Wayronco, un documental sobre la violència a Perú que obté una important repercussió internacional i el Premi Karma al Millor Documental a la Mostra de Cine Llatinoamericà de Catalunya. A l’actualitat alterna el seu treball com a guionista per a cine i televisió amb la poesia i la calcografia.

La seva obra cinematogràfica inclou tres documentals que han estat seleccionats en nombrosos festivals internacionals: Lágrimas de Wayronco (2007), Mujer. Nosotras en Colombia (2010) y Jigéen (2011). Actualment prepara el documental Fulgor del aire, sobre l’artista plàstic Gonzalo Torné.

MANUEL PÉREZ ESTREMERA

(Madrid, 1944) La seva relació amb el cine i la TV es remunta als anys seixanta quan col·laborava en revistes com  Film Ideal o Nuestro Cine. A TVE dirigeix el programa  Fila 7  i és subdirector de Producció Externa encarregat de projectes de cine espanyol, coproduccions amb Llatinoamèrica y produccions per a TV. Més tard va dirigir  Magacine a Canal+ i la seva àrea de Programes de Producció Pròpia.

S’ocupa de la Càtedra de Producció de l’Escola de Cine i TV de San Antonio de los Baños (Cuba). Dirigeix dos edicions del Festival de Cine de San Sebastián i va pertànyer al seu Comitè de Direcció fins el 1997. És director de Cinematografia del Ministeri de Cultura Espanyol (ICAA) i de TVE (2005-2007). És autor de diversos llibres com Nuevo Cine Latinoamericano o Problemas del Nuevo Cine.

HÉCTOR ZAMPAGLIONE

(Argentina, 1942) Fotògraf. Premi Nacional de Fotografia d’Argentina i Medalla d’ Or en el Saló Venus, Polònia. Ha treballat en publicitat, cine, teatre i pintura.

Reporter gràfic a Nicaragua, Guatemala, El Salvador i El Sàhara Occidental; ha publicat en prestigiosos mitjans de comunicació. Va fer una incursió en el vídeo amb Nicaragua, un año después (1991) i Nicaragua demasiadas incógnitas (1993). Publica Bajo volcanes (1992), sobre Centroamèrica, i es proposa donar imatge a l’atmosfera poètica i literària amb El París de Rayuela (2000), Lisboa, fotografiando palabras (2000)o Del alba al ocaso (2007). Diverses exposicions han mostrat la seva obra completa, fruit de viatges per Amèrica Llatina, Àfrica, Europa i Àsia. L’any 2017 inaugura a Barcelona l’exposició Latidos de Vietnam.


<< Tornar

Pl. Paeria, 1 | 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
paeria@paeria.cat

Veure aquesta web en:
versió mòbil | versió clàssica

© Ajuntament de Lleida | Avís legal
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empresa i ConeixementUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, subvencionada pel Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de foment de l’emprenedoria emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el finançament del Fons Social Europeu.