Lleida Marxa
Inici Notícies

L’Ajuntament de Lleida incorpora més elements de transparència a la seva pàgina web

Data de publicació: 8/12/2014

S’hi han afegit i millorat 38 documents, dels quals 16 són informacions que la Paeria fa fàcilment accessibles per web tot i no estar-hi obligada segons els criteris de la Llei de transparència. Aquests documents amplien encara més la informació ja incorporada fins ara a la web, i que ha fet mereixedora la Paeria del segell Infoparticipa que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la de la UAB

Les informacions estan ja disponibles a www.paeria.cat per a tota la ciutadania, com per exemple el catàleg general de serveis municipals, informació sobre les obres més importants en curs, inversió en infraestructures per habitant o el cost dels serveis finançats amb taxes o preus públics

ALCALDIA



Versió de la notícia per imprimir

Compartir:





Què és això?

L’ Ajuntament de Lleida ha donat una passa més en matèria de transparència i ha incorporat 38 nous documents que es poden consultar des de la pàgina web. Cal destacar que d’aquests, n’hi ha 16 que la Paeria posa a disposició de la ciutadania via telemàtica amb la voluntat d’obrir encara més l’administració i els serveis municipals a tots els ciutadans i ciutadanes, tot i que la Llei de transparència no obliga a publicar aquestes informacions.

Aquests documents amplien encara més la informació ja incorporada fins ara a la web, i que ha fet mereixedora la Paeria del segell Infoparticipa que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per la a Ciutadania per a la Ciutadania Plural de la UAB.

Les noves informacions incorporades a les quals l’Ajuntament no hi està obligada per criteris de transparència són les següents:

-Ordres del dia prèvies al Ple Municipal

-Publicació del catàleg general de serveis, les seus dels serveis i equipaments de l’entitat

-El web mostra els àudios emmagatzemats dels plens

-Publicació íntegra de les resolucions judicials que afecten a l’Ajuntament

-Publicació d’un Codi ètic o de Bon Govern de l’Ajuntament

-Dades sobre preguntes rebudes de ciutadans o organitzacions

-Informació actualitzada situació mediambiental del municipi

-Agenda institucional de l’alcalde

-Publicació de polítiques i programes de l’Ajuntament relatius al Medi Ambient i informes de seguiment

-Estudis d’impacte ambiental, paisatgístics relatius a elements mediambientals

-Publicació de les modificacions, reformats i complementaris dels projectes de les obres més importants

-Informació sobre les obres més importants que estan en curs

-Inversió en infraestructures per habitant, despeses de l’exercici executats en inversió en infraestructures per nombre d’habitants

-Proporció d’ingressos de l’urbanisme

-Relació detallada de cotxes oficials (de propietat o llogats) adscrits a l’Ajuntament

-Publicació dels informes interns del òrgans d’assessorament jurídic i de la intervenció

El web www.paeria.cat millora i incorpora informacions via web en la línia de l’aplicació de la Llei de Transparència, entre les quals destaquen, per exemple, la publicació de les adreces electròniques de l’alcalde i els regidors, l’inventari de béns i drets de l’Ajuntament, la inversió per habitant, el deute públic municipal consolidat i la seva evolució en comparació amb períodes anteriors, la composició i convocatòria de les meses de contractació i el cost dels serveis finançats amb taxes o preus públics. També es poden consultar digitalment els contractes formalitzats per l’ Ajuntament, la inversió en infraestructures per habitant, els contractes menors, els convenis subscrits o les subvencions i es troba en tràmit la publicació del Registre d’Interessos i de béns dels alts càrrecs de l’Ajuntament.

Aquest conjunt de noves informacions se sumen a les ja implementades i millorades, que han fet mereixedores del segell Infoparticipa que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per la a Ciutadania per a la Ciutadania Plural de la UAB, en reconeixement a la qualitat de la comunicació pública local. Entre aquestes informacions disponibles hi ha la retribució dels càrrecs electes, l’execució del Pressupost, la relació de llocs de treball, informes anuals del Compte General, la Memòria de la Gestió econòmica de la comissió especial de comptes, webs i formularis de membres de l’oposició i la publicació del Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública, entre d’altres.


<< Tornar

Pl. Paeria, 1 | 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
paeria@paeria.cat

Veure aquesta web en:
versió mòbil | versió clàssica

© Ajuntament de Lleida | Avís legal
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empresa i ConeixementUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, subvencionada pel Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de foment de l’emprenedoria emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el finançament del Fons Social Europeu.