Lleida Marxa
Inici Consultes freqüentsDetall consulta freqüent

Consultes freqüents


Com funciona l'abocament de residus per part de les empreses i comerços?

La legislació aplicable és l'ordenança municipal de neteja viària i gestió de residus, concretament el capítol III del títol III.

Es considera residus comercials aquells que es generen per l'activitat pròpia del comerç al detall i a l'engròs, l'hostaleria, els bars, mercats, oficines i serveis. Són equiparables en aquesta categoria de residus, a l'efecte de gestió, els originats a la indústria que tenen la consiedració d'assimilables a residus municipals, segons el que estableix la normativa vigent en matèria de residus.

Els generadors de residus comercials i industrials assimilables, que no acreditin la recollida i el tractament per gestors privats homologats queden subjectes al  servei municipal de recollida comercial. Han de classificar segons les fraccions residuals generades i el volum i les hauran de lliurar en la forma i les condicions que estableix l'Ajuntament. Les activitats econòmiques estan obligades a dur a terme la recollida selectiva segons les fraccions que estableix l'ordenança.

Les modalitats del servei poden ser:



  • Prestació del servei general

  • Prestació del servei específic, recollida manual, porta a porta.

  • Gestió mitjançant conveni amb l'Ajuntament per a la prestació del servei de recollida, transport i tractament

  • Gestió parcial, per part de l'establiment, de determinades fraccions dels residus per mitjà d'empreses acreditades per l'Agència de Residus de Catalunya.

  • Gestió de la totalitat de les diferents fracions dels residus a càrrec del titular de l'establimen, que té l'obligació de fer-ho tal com extableix la Llei de Residus vigent. En aquest cas, l'Ajuntament no presta el servei de recollida, però exerceix les funcions d'inspecció i control sobre la gestió de residus.

  • L'Ajuntament posa a disposició dels ditulas de les diferents activitats comercials les instal·lacions de les deixalleries fixes, mòbils i minideixalleries, per dipositar-hi els residus admesos en aquestes instal·lacions, l'Ajuntament pot establir uns preus públics per aquest servei.


Excepcions al servei de recollida (art. 30 de l'ordenança)

L'Ajuntament pot  considerar de prestació no obligatòria el servei de recollida de residus comercials. En aquest cas, hauran de contractar els serveis per la gestió privada per part de gestors autoritzats per l'Agència de Residus de Catalunya.

Aquells contenidors lliurats per als usuaris privats, són en tot moment propietat de l'Ajuntament i l'usuari en té la conservació i la custòdia del canvi de l'ús. Quan finalitzi l'ús pel qual és cedit, s'haurà de retornar a l'Ajuntament, en l'estat original, llevat les deficiències per bon ús. En cas de pèrdua, robatori, dany, etc. l'usuari n'és el responsable i haurà d'indemnitzar l'Ajuntament pels perjudicis.


<< Tornar a la llista

Pl. Paeria, 1 | 25007 Lleida | Spain
Servei d'informació Telèfon 010 010 Informació i condicions d'ús Servei d'atenció a persones sordes o amb discapacitat auditiva i/o de fonació
Adreces, telèfons i fax municipals
paeria@paeria.cat

Veure aquesta web en:
versió mòbil | versió clàssica

© Ajuntament de Lleida | Avís legal
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empresa i ConeixementUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, subvencionada pel Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de foment de l’emprenedoria emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el finançament del Fons Social Europeu.