Notícies de La Paeria - Ajuntament de Lleida

Montse Mínguez lliura a una ciutadana el certificat digital número 2000

Data de publicació: 18/3/2008

La Paeria ha enviat més de 10.000 SMS els dos primers mesos de l’any, 400 dels quals han estat certificats

ACCÉS - Informàtica

La tinenta d'alcalde Montse Mínguez ha lliurat aquest matí a una veïna de Lleida el certificat digital número 2000. Amb aquesta xifra, la ciutat es converteix en el municipi de Catalunya que més certificats digitals ha repartit després de Barcelona, en xifres absolutes. Pel que fa a les relatives -tenint en compte el volum de població- Lleida és la capital catalana que ha lliurat més certificats digitals.

El passat mes d’octubre l’Agència Catalana de Certificació (CATCert) ja va atorgar el premi a la millor iniciativa d’ús i difusió de la signatura electrònica en les relacions entre administració i ciutadania a l’Ajuntament de Lleida, per la seva campanya de promoció de la signatura digital.

Contingut de la campanya:
  • Formació a la ciutadania, per a l’ús de la signatura digital, en els Telecentres municipals, acció que inclou la emissió del certificat i un curset sobre la seva utilització: treure certificats de residencia, veure dades de la vida laboral, demanar hora al CAP, mirar dades del cadastre, i altres usos pràctics.
  • Disposar de cinc Entitats de Registre de l’Ajuntament de Lleida on adreçar-se per a sol·licitar el certificat.
  • Expedició de certificats digitals en events com la Fira de Sant Miquel i la Fira de Municipàlia.

    El certificat digital, entre altres usos, permet accedir a la Carpeta Ciutadana (www.paeria.cat/carpeta). Un nou canal de comunicació de la ciutadania amb l’Ajuntament de Lleida i un espai de treball dels ciutadanas per les seves gestions amb l’administració i la ciutat.

    Des de la carpeta ciutadana, accedint amb el certificat digital, poden:
  • Consultar les dades que consten a l'Ajuntament dades del padró, consultar de tributs, consulta del Registre General,...
  • Realitzar tràmits i sol·licitar serveis expedició de volants d'empadronament, duplicats de rebuts,....
  • Accedir a les plataformes d’altres administracions públiques
    Agència Estatal d’Administració Tributària, Oficina Virtual del Cadastre, Seguretat Social,...

    10.000 SMS enviats

    L’Ajuntament de Lleida ja ha enviat més de 10.000 SMS els dos primers mesos de l’any. D'aquest total, uns 400 han estat SMS certificats per comunicacions de l’Oficina Local d’Habitatge, de Polítiques d’Igualtat, de Gestió Tributària, entre d’altres.

    L'ús del SMS i SMS certificat escurça el temps de tramitació, redueix a la dècima part els costos per a l’administració en comparació a altres sistemes i és una important milllora de servei i comoditat per al ciutadà.

    La tipologia de serveis que s’ofereixen en SMS són:
  • Serveis de difusió
    Prèvia subscripció de la persona interessada, per rebre informació sobre una determinada temàtica.
    P.ex. serveis alerta gent gran, cultura, joventut, escoles bressol,...

  • Serveis d’informació individualitzada
    Prèvia autorització de la persona interessada, per rebre o per consultar informació sobre un determinat procés en què intervé.
    P.ex. consulta del cens electoral, canvis de programació de cursos,...

  • Serveis de col·laboració ciutadana
    A través dels quals, la ciutadania pot enviar missatges a l’Ajuntament.
    P.ex. les votacions al concurs de focs artificials

  • Serveis de notificació (SMS certificat)
    Prèvia autorització de la persona interessada, per rebre la notificació sobre un determinat procés en què intervé.
    P.ex. la borsa d’habitatge de l’Oficinal Local d’Habitatge, convocatòries de Polítiques d’Igualtat, actes tràmit de gestions tributàries...

    Implica, tant per al ciutadà com per l’administració, un estalvi de temps i costos en les gestions de comunicació telefònica i/o postals, agilitant els tràmits.

    Serveis Web - resum any 2007, indicadors de serveis
    -Prop de 300 tràmits on-line disponibles
    -50 tràmits es poden resoldre amb certificat digital
    -70.000 tràmits realitzats
    -10.000 tràmits realitzats íntegrament on-line
    -10.540.000 pàgines consultades
    -948.000 visites/sessions a www.paeria.es
    -192.000 visites/sessions a www.lleida.org
    -6.000 jornades de productivitat guanyades per a la ciutat (temps d’estalvi en desplaçaments, jornades laborals estalviades, menys us transport, contaminació etc.)
    -105.000 trucades ateses pel servei 010
    -25.000 bústies electròniques gratuïtes a través del servei @lleida.org
    -3,5 milions de correus gestionats a través del servei @lleida.org