Notícies de La Paeria - Ajuntament de Lleida

L’Ajuntament presenta la marca Horta de Lleida a la Fira de Sant Miquel

Data de publicació: 30/9/2017

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, rep als representants de les partides de l’Horta i diu que posar en valor aquesta marca també beneficiarà a la resta del territori

El tinent d’alcalde Larrosa ha destacat que la consecució de la marca era fruit d’un consens públic, que ens ha de donar identitat i que ha de generar la complicitat dels lleidatans

REGIDORIA DE L'HÀBITAT URBÀ I RURAL I LA SOSTENIBILITAT

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha manifestat que aquesta edició de la Fira de Sant Miquel passarà a la història per la marca Horta de Lleida, que entre altres coses presideix l’estand de l’Ajuntament, amb la instal·lació d’un hort, que simbolitza el valor que des del govern municipal es dóna a la producció, al seu paisatge i al respecte al medi ambient. “Si Sant Miquel és el referent del sector agrari català, doncs l’estand de la Paeria és el referent de l’Horta, que és el símbol de l’agricultura de qualitat a casa nostra. És un potencial molt important que en posar-se en valor beneficiarà a la ciutat, però també a la resta del territori”, ha dit.

El paer en cap ha fet aquestes declaracions en el decurs de la recepció que ha fet aquest matí als representants de les partides de l’Horta, conjuntament amb el tinent alcalde i regidor de l’Hàbitat Urbà i Rural i la Sostenibilitat, on els hi ha presentat la marca Horta de Lleida.

L’alcalde Ros ha assenyalat que enguany, la Fira de Sant Miquel,” a més de fruita, maquinària agrícola i innovació i noves tecnologies, presenta marques, una assignatura encara teníem pendent”, ha dit.

Per la seva part, el tinent d’alcalde i regidor de l’Horta, Fèlix Larrosa, ha agraït als representants de les partides, “que són qui fa possible la realitat de l’Horta i amb els quals hi ha un treball constant per tirar endavant aquest projecte que avui es presenta”.

Larrosa ha destacat que la consecució de la marca Horta de Lleida era fruit d’un consens públic, però que ha d’anar més enllà d’un disseny. “És una marca que ens ha de donar la identitat que volem i que ha de generar la complicitat de tots els lleidatans amb la seva horta. Una marca que identifiqui els productes més enllà de les seves partides”.

Durant l’acte, també hi ha intervingut el president de la comissió territorial de l’Horta, David Melé, que ha demanat continuar fent camí com s’ha fet fins ara, “prioritzant l’Horta de Lleida per damunt dels ideals i perquè els acords puguin seguir-se adoptant per consens”.

Després de les intervencions de Salvador Solsona, president de la Comissió de l’Horta a la Federació d’Associacions de Veïns, i de Joan Antoni Boldú, que ha explicat com s’ha pogut transformar l’estand de l’Ajuntament en un hort, el cuiner David Molína, del restaurant ‘Cràpula’, ha explicat l’elaboració de quatre tapes elaborades amb productes de l’Horta, que s’han acabat servint als assistents, entre els quals també hi havia la regidora delegada de Seguretat Ciutadana, Sara Mestres, i els regidors José María Córdoba i Joan Vilella.