Leisure and cultural activities to enjoy with family and friends... More information
Share photos of Lleida Instagram or Twitter with the hastag #comparteixLleida... More information
Young Agenda summer activities offered by the Youth Council and youth initiatives... More information
From May 12 to July 7. Departure from Lleida Lleida back at 9:30 to 14pm... More information
Data de publicació: 7/5/2012
120 joves de 12 centres educatius de Lleida participen en aquesta iniciativa, que té per objectiu promoure el coneixement de la Unió Europea
El col•legi l'Anunciata-Dominiques ha guanyat la gimcana “Destí Europa”, una iniciativa que pretén apropar la Unió Europea de forma lúdica i educativa als estudiants de Lleida, i que s’emmarca en el programa d’actes de la Setmana d’Europa que té lloc 7 al 15 de maig.
Uns 120 estudiants de primer de batxillerat provinents de 12 centres d’ensenyament de la ciutat han participat enguany en aquesta iniciativa. Els centres participants són: Col•legi Episcopal, Escola Les Heures, Col•legi Lestonnac, Institut Màrius Torres, Col•legi Mater Salvatoris, Institut Guindàvols, Institut S. Gili i Gaya, Institut Josep Lladonosa, Col.legi Maristes-Montserrat, Escola l’Anunciata, Institut Joan Oró, Col.legi Terraferma.
El joc es desenvolupa pels carrers del centre de la ciutat i pretén que els joves superin un circuit de proves sobre la Unió Europea -des del punt de vista cultural, social, institucional, etcètera-, mitjançant la col•laboració entre els components del grup i amb altres participants. Aquest any els temes d’interès del joc són essencialment, el 25è aniversari del Programa Erasmus, l’Any Europeu de l’envelliment actiu i el Parlament Europeu com a institució.
El premi del joc consisteix en un viatge per visitar el Parlament Europeu a Brussel•les, per a 22 alumnes i un professor del centre d’ensenyament del grup guanyador. El guardó ha estat concedit pel Parlament Europeu.
Els objectius de l’activitat són:
1.- Compartir i fer partícips als ciutadans en la celebració de la Setmana d’Europa, del Dia d’Europa, 9 de maig.
2.- Promoure el coneixement de la Unió Europea l’any que es compleix el 25è Aniversari de la pertinença d’Espanya a la UE i l’any Europeu del Voluntariat.
3.- Desenvolupar una activitat formativa, lúdica i visual, desenvolupada en espais públics que permeti la participació i el coneixement dels ciutadans tot promovent la seva participació.
4.- Fomentar el treball en equip entre els joves i el coneixement de llengües.
5.- Promoure la col•laboració entre institucions desenvolupant productes d’interès conjunt per al ciutadà.
L’any passat el guanyador del concurs va ser el Col•legi Maristes
View this site in: Mobile version | Classic version